Monday 31 May 2010

muslumanlik meselesi..

bu olayi cidden ilk yazmam gerekio
hala aklima geldikce omg diorum!!

simdi normalde benim sinifimda muslim fan yok, bigun bi sinifin hocasi gelmemis o siniftakiler bizim sinifa geldi, bi cocuk ta yanima oturdu. sinif ogun 15 kisi fln olmustu. ve hoca da dediki : woww bayag kisi var dunya haritasi cikartabiliriz herkez solesin ulkesini.
nese sora tenefus oldu, cocuk dondu bana aynen diolag seklini yazicam :
c : turkiyedemi yasiosun?
m: evet.
c: muslumanlisin?
m: eet.
c: icki iciomusun?
m: eet.
c: orus tutuomusun?
m- hyr.
c- namaz kiliomusun?
m- hyr.
c: hacca gitmeyi dusunuomusun?
m- hyr.
c- ailendemi senin gibi?
m- eet.
c- allaha inaniomusun?
m- eet.
c- muslumanliga inaniomusun?
m- tam inandigimi soleyemem..
c- cennet cehennem biliomusun?
m- eet.
c- inaniyormusun?
m- hyr.
c- nasi yani neye inaniosun?
m- olucez okdr.
c- cehennemde atesde yanildigini duydun mu onceden?
m- eet.
c- sen cehennemde yanicaksin.!.!
m- hah! peki!

bu cocuk suudi arabistandan riyad sehrinden. ve bu olay cuma gunu oldu.
soka girdim hayatimda hic bole yargilanmamistim.
nese aksam alix aradi, dogumgunu var gelirmisin dedi.
oke dedim bulustuk, kimin d.gunu dedim.
alix bana suudi arabistanli bi cocuk dedi.
omg dedim!!
nese gittik.. cocugun sbhki cocukla alakasi yok.. ve cocuga annattigimda guldu ve normal karsiladi. cunku nasilki turkiyeninde aslinda cogunluk kesimi o cocuk gibi ama azinlik bizim gibi, onunda ulkesinde ayni durum oldugunu soledi..tabi tek fark bizim ulkede alkol giyim vs serbest, ama orda yasal dil, ama el altindan hersey oluyormus.

yani sokakta kapali icmiolar ama ev partilerinden taninmicak hale geliolar ((:

No comments:

Post a Comment